Ubezpieczenie smartfona – co warto wiedzieć?

Ubezpieczenie smartfona – co warto wiedzieć?

Telefon komórkowy jest nieodłącznym elementem w dzisiejszym funkcjonowaniu. Za jego pomocą kontaktujemy się ze światem, robimy zdjęcia, zdalnie pracujemy i dokonujemy płatności online. Każdego dnia coraz większa liczba osób korzysta z możliwości dostępnych poprzez telefony komórkowe. Stały się urządzeniem zapewniającym nam rozrywkę, dostęp do poczty elektronicznej, konta bankowego, portali społecznościowych niezależnie od miejsca, w jakim aktualnie przebywamy.

Coraz częściej decydujemy się na zakup telefonu, którego koszt jest bardzo wysoki.
W takim przypadku warto pomyśleć o ochronie posiadanego przez nas sprzętu i dodatkowo ubezpieczyć telefon.
Możemy zdecydować się na zakup telefonu wraz z ubezpieczeniem już w salonie sprzedaży. Jest to najwygodniejsza i najszybsza forma uzyskania ochrony. Większość z nas lekceważy decyzję o ubezpieczeniu, a tak naprawdę jest to bardzo korzystne rozwiązanie w przypadku uszkodzenia, czy kradzieży sprzętu.

Jaki pakiet zabezpieczeń oferuje ubezpieczenie?

Standardowy obejmuje kradzież smartfona, uszkodzenie mechaniczne, nieautoryzowane połączenia do kwoty nawet kilku tysięcy. Posiadacz takiego ubezpieczenia może zgłosić dwie takie szkody w ciągu roku.
Rozszerzenie oferty standardowej, obejmuje ochronę przed zalaniem. To częsta przyczyna uszkodzenia telefonu, która może prowadzić nawet do całkowitego zniszczenia smartfona.
Warto też pomyśleć o zabezpieczeniu przed tak zwaną ” kradzieżą kieszonkową, która zdarza się dość często i może okazać nieprzyjemną konsekwencją podróży środkami komunikacji miejskiej.

Decydując się na zakup ubezpieczenia telefonu, zyskujemy ochronę finansową naszego mienia. W przypadku, kiedy dojdzie do kradzieży, czy trwałego uszkodzenia możemy liczyć na wypłatę środków równych wartości zakupionego telefonu. W takiej sytuacji, przy posiadanym ubezpieczeniu, operator oferuje nam nowy model o tym samym standardzie lub zbliżonym do utraconego.

Jakie dodatkowe korzyści zyskujemy przy nabyciu ubezpieczenia?

Na pewno ważnym aspektem pozostają naprawy dotyczące sprzętu. Gwarancja obejmuje nieliczne usterki, rozszerzenie jej o polisę skutkuje bezpłatnym usuwaniem napraw. W takim przypadku pęknięty wyświetlacz, uszkodzony głośnik, czy mikrofon, nie zmuszają nas do sięgnięcia po portfel i pokrycia kosztów naprawy.

Na co warto uważać ubezpieczając smartfona?

Podpisując umowę ubezpieczenia musimy mieć świadomość, że żadna z dostępnych na rynku ofert nie obejmuje zgubienia telefonu. W przypadku zgłoszenia takiego zdarzenia, nie zostaną nam wypłacone środki z tego tytułu. Warto tez przed decyzją o wariancie ubezpieczenia dokładnie przeczytać warunki polisy. Zapis „nieumyślne uszkodzenie” daje towarzystwom ubezpieczeniowym możliwość dość swobodnego interpretowania sytuacji przedstawionej przez klienta. Wszystko zależy od oceny w punkcie serwisowym, podejścia do wyrządzonej szkody i właściwie zinterpretowanego zapisu w polisie ubezpieczeniowej.

O decyzji, ubezpieczyć telefon, czy nie, powinniśmy myśleć, rozważając wszystkie dostępne opcje i warianty. Przy zakupie telefonu za naprawdę duże pieniądze, warto pomyśleć o zabezpieczeniu w postaci dodatkowego ubezpieczenia. Przy starszych i niedrogich modelach, koszt nabycia ubezpieczenia może okazać się zbyt wysoki co do wartości telefonu. Wystarczy wtedy zabezpieczyć sprzęt specjalnym etui i szkłem hartowanym. Niemniej jednak bez wykupionego ubezpieczenia w wielu nieprzewidzianych zdarzeniach będziemy ponosili wysokie koszty naprawy, czy nabycia kolejnego telefonu komórkowego.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *